lördag 26 januari 2013

Lite mer energi... Och lite uppdateringar!

Har varit dålig på att blogga.... Har inte orkat eller ens velat starta datorn hemma. Har många dagar lagt mig samtidigt med barnen och sovit som en gris... Helt slut med andra ord. Men nu känner jag ändå att jag börjar må bättre. Har en underbar tjej som arbetstränar hos mig som gör dagarna på jobbet ännu roligare! Och nu när det är lite ljusare på dagarna blir man ju lite piggare med. =)
Peter har jobbat till 18 hela veckan så jag har fått hjälp av mamma i butiken så jag har kunnat hämta mina barn på dagis. Nån dag nu i veckan kom hon vid 15:45 och vädret var toppen = en riktig energipåfyllare som gjorde att mamma Sara till och med lagade middag till kvällen! (Det händer INTE ofta, blir mest tråkig macka)

Idag har min kära bror Emil varit barnvakt helt själv åt mina bustroll. Det gick jättebra! Både jag och Peter jobbar ju....

Igår lyckades jag lägga en riktig räka! Lyckades alltså halka iväg in under en parkerad bil! Gick i raskt tempo i en trappa och på sista trappsteget så bara wiiiiiii for jag iväg! HAHA! Ena benet gled in under bilen medan mitt andra knä blev mos! Rolig som man är ställer man sig upp ruskigt fort och sopar av all snö och kollar så ingen såg! Och efter ett par sekunder så kom smärtan! Fy sjutton! Igår kväll kunde jag inte belasta benet för knät svullnade upp så. Har inte kunnat sova inatt heller.... Men otroligt nog så kändes det mycket bättre i morse och jag kunde gå! =)
Är svullen och stel i knät och blå men stå kan jag. Har svårt att böja på knät och råkar man röra det så skriker jag. Men jag är bara glad att jag tog mig igenom dagen i butiken på 2 fötter.

Har varit en bra dag idag! Många härliga kunder som handlar vårnytt nu... så roligt!!

Och mina barn är underbara! Tror det beror lite på att jag själv mår bättre. Energin är bättre, jag orkar mer.
Sen går det fortfarande mycket upp och ner.... Vissa dagar går jag bara och lägger mig och orkar inget, men som sagt... mer och mer så mår jag bättre och orkar mer! =)

Jag har börjat simma en gång i veckan. Underbart!


Så... En liten uppdatering! =)
Ska försöka bättra mig....

Natt natt!!!

Inga kommentarer: