måndag 10 januari 2011

Ingen inskolning för Gustav

Har varit lite dålig på att uppdatera bloggen (igen!). Sorry! Men här kommer en liten uppdatering över min vecka.

I måndags åkte lilla familjen iväg för att skola in Gustav på förskolan. Vi var bara där en timme första dagen. Han älskade det! Han bara lekte hela tiden! Jag var tvungen att åka en kvart innan Peter och Gustav skulle dra sig hemåt, men fick höra efteråt att Gustav INTE ville åka därifrån. Han la sig på golvet och stortjöt för att han inte fick vara kvar. Lilla plutten! Så många bilar som fanns där att leka med kunde han nog knappt ha drömt om.

På tisdag morgon började det... Diarré upp till skulderbladen på lilleman! Bara in i duschen! Ringde dagis och rådfrågade om ifall vi skulle komma eller inte, då Gustav var pigg, feberfri och mådde bra. Men de ville inte riskera något, vilket jag förstår. Diarrén fortsatte hela veckan ända till natten mellan fredagen och lördagen nu. Då kom allt! Först spydde han ner hela sin säng, sen våran säng. Då flyttade vi ut till soffan kl 3 på natten och tittade på film för vi ville se så Gustav mådde bra. Runt 4 hade Peter bytt alla lakan och vi kunde krypa till kojs igen.

På lördag morgon åkte jag dit själv! Jag hatar magsjukan!! Det är något av det värsta jag vet! Jag låg hela dagen. Min underbara mor jobbade i butiken åt mig. Jag kunde inte äta någonting varken lördag eller söndag.. Eller jo... Söndagen försökte jag äta lite.... Men fick mest ont i magen.

Kände mig tvungen att åka och jobba idag trots att magen inte är i balans. Idag har jag kunnat äta i alla fall. Men vid 16-tiden kunde jag knappt stå längre på benen och bad mamma (igen) om hjälp. Snäll som hon är kom hon som en räddare i nöden och bytte av mig.

Så.... Gustav har inte fått någon inskolning. Peter vabbar sina 2 första dagar han skulle börjat jobba och jag hoppas vara bra imorgon så jag får träffa mina vänner!

God Natt!

Inga kommentarer: