onsdag 19 januari 2011

Gott och Blandat!

Just nu känns det helt hopplöst att få något annat gjort än att lämna på dagis, jobba, hem, laga mat, mysa, välling, blöjor, bada, pyjamas, borsta tänder, natta! Huset känns lite som en sortergård just nu. Kul va?

Jag orkar inte är väl mer sant än att jag inte hinner. Gustav har inte sovit ordentligt på jag vet inte hur länge, och nu helt plötsligt har han gått och blivit kräsen! Han som har ätit allt man ställt fram på bordet innan och nu helt plötsligt är det knappt något som duger. Så det är ju inte så konstigt att han sover så dåligt när han inte äter ordentligt.

Nog med depp! Det var så mysigt idag. Jag packade ner Gustav i barnvagnen i förmiddags och gick och mötte syster och min underbara systerdotter Hanna. Sen gick vi hela vägen till Gustavs dagis och lämnade honom, sen gick vi vidare till min butik och tog en kopp kaffe. Frida stannade ett tag för att piska mig så jag fick någon inventering gjord. Tack och lov fick vi ganska mycket gjort! Tack för hjälpen! Och det är så mysigt att få lite sällskap.. Speciellt denna månaden när det inte direkt är någon rusning i butiken. Men jag hoppas att det kommer igång snart nu när alla vårnyheter trillar in! =)

På dagiset går det fortfarande jättebra för Gustav. Han leker hela tiden och pratar i ett! Men igår hade han halkat ute och skrapat upp näsan. Min lilla plutt... Det hade gått bra, så det ser nog värre ut än vad det är men ändå..

Idag kom Peter och lämnade Gustav hos mig i butiken en stund innan stängning. Han var så snäll och åkte till posten för att hämta ut ett gäng med vårnyheter som hade kommit till mig. =)
I alla fall... Så gick Gustav runt i butiken och kollade lite, sen stannade han! Han såg Chuggington på en tag som hängde från en byxa och blev helt överlycklig. Han tittar ju ofta på en Chuggington DVD som han fick i julklapp och han älskar den!
Ett väldigt bra filmtips till de små barnen.

2 kommentarer:

Karin sa...

han stod och "pratade" m Chuggington när jag och Pappa J var nere förra veckan oxå!

Frida sa...

hehe sötis =)