söndag 31 oktober 2010

Vad fort helgen gick!

Oj, jobba imorgon igen... Vad fort helgen gick! Synd att man bara har en ledig dag i veckan nu, men får skylla mig själv. Det är ju jättekul att driva egen butik och jag ångrar mig absolut inte. Men det ska bli skönt att någon gång få anställa en extra.. Så man kan få börja senare någon dag eller sluta tidigare. Men det ligger ju långt fram i planeringen!

Första veckan i butiken har gått väldigt bra! Det är lite skralt i hängen och hyllorna ropar efter lite påfyllning. Så det är ju kul! Och nyheter kommer in nu i veckan. Alltid lika spännande!

_______________________________

Och Gustav... Våran Gustav... Han är vild! Han har börjat få upp farten ordentligt och springer lite väl fort för att klara av det, tycker jag. Men han skrattar och han har så roligt. När vi skulle fika innan hos mamma och pappa, så skar jag upp en clementin till Gustav. Med tanke på att han väger 14, 6 kilo nu, så tycker både jag och Peter att fika för honom är onödigt. Men när vi alla hade fått varsin sockerkaksbit, var helt plötsligt Gustav borta. Han hade suttit snett bakom mig i soffan med sin skål. Då börjar alla plötsligt skratta, då Gustav snabbt som attan snodde morfars sockerkaksbit och verkligen tryckte in den i munnen! Han är ju så söt! Den lilla rackarn! Efter det ville han ju inte ha sin clementin, såklart. Och när han inte fick mer sockerkaka kom ett sådant "fejkgråt/utbrott".. De testar verkligen allt och alla, de små liven....

3 kommentarer:

Frida sa...

Jag kan nog avlasta dig nån lördag =)

Martina sa...

hejsan sara, jasså du köpte det :) jaa det verkar bra, var lite stort men det växer hon i snart.. för vi ska åka till idre i mars jag o miranda nämligen ville ha nåt bra :) hoppas allt e bra me dej??? du hade jätte fin butik hoppas det kommer gå bra för dej.
Kramar

Katarina sa...

Hej!

Jag kom in på din blogg av en slump när jag googlade på atlantis-gymmet här i Habo.

Är det så att du är intresserad av att anställa någon extra personal i nuläget?

Jag har precis flyttat till Habo och pluggar på distans (deltid) men skulle behöva ett extrajobb också. Jag är väldigt flexibel av mig också. Så är du intresserad får du gärna höra av dig :)

/Katarina