söndag 10 oktober 2010

Gustav - En bra liten kille

Ja, igår blev Gustav 15 månader gammal. Det känns bra! Konstigt nog.... Många tycker nog att tiden springer ifrån en, men jag och Peter kom fram till att han är ju faktiskt bara 15 månader och 15 månader är inte mycket....

Det händer så otroligt mycket med Gustav nu. Han förstår så mycket. Om man frågar honom om han är hungrig, så går han till köket och vill ha hjälp upp i sin matstol. Om han är törstig, så pekar han på vattenkranen... Ibland säger han: "Datte" (vatten)

När man frågan honom: "Gustav, var är dina skor?" Då hämtar han skorna.
Frågar man: "Ska vi sätta på skorna?" Då sätter han sig på golvet och räcker fram skorna till en.
När man varit ute med honom och precis kommit in, så frågar jag: "Gustav, får mamma mössan?" Då tar han av sig mössan och ger den till mig.
Frågar man: "Får mamma jackan?" Då blir det lite värre... Haha... Han vet inte hur man knäpper upp den, så han börjar rycka i jackan. '
Om man frågar honom om han vill duscha, så går han till duschen. (Han älskar att duscha!)
Om man frågar honom om han vill ha ny blöja, blir han kinkig.... Han hatar att byta blöja! Varför vet jag inte.... Han bara skriker och sparkar.

Han pratar jättemycket! I fredags fick han hela sällskapet att skratta när jag frågade om han saknade Molly. Då sa han, helt rent och rätt: "Molly!" Jättegulligt!!

Så jag tar det som att... Ja, han saknar Molly...

Inga kommentarer: