fredag 26 juni 2009

Igångsättning! VILL INTE!!

Usch, nej, nej, NEJ!!! Jag och Peter var på graviditetskontroll igår. Om inte bebisen har kommit inom en vecka beställer vår barnmorska tid för igångsättning den 8 juli. Jag vill verkligen inte bli igångsatt!!! Under ett "naturligt" värkarbete förbereder sig kroppen länge och väl för att bebisen ska komma ut, tänja lite här och där och öppna sig och allt.. Det gör ju att kroppen hanterar smärtan och blockerar den på ett helt annat sätt om man jämför med en igångsättning som gör att man knappt hinner reagera på första värken innan den ska ut! AJJJE! Men alla som känner mig känner oxå till mitt positiva tänkande... =)
Jag blir ju mamma inom 12 dagar... Helt otroligt......

3 kommentarer:

Viktor Ekblom sa...

Den kommer nog i tid så du slipper detdär :)

Julia sa...

Vi får hoppas att det sätter igång av sig självt. Har du testat alla konstiga trix som finns? Ingefärste har jag hört ska vara bra. :)

Gittan sa...

Det kommer att gå bra. Jaga har blivit igångsatt även om det snart är 24 år sen så tror jag inte det är nån större skillnad nu. Det är ingen fara. Lycka till lilla gumman
kram