onsdag 30 maj 2018

Horsepower och mitt första hoppade hinder!

Rackarns vilken ridlektion det blev igår! Haha!
Jag har träningsvärk i varenda muskel från fötterna upp till nacken typ.
Så himla kul var det! Det var den mest fartfyllda ridlektion jag någonsin haft.
Jag red Milton för tredje gången och NU förstår jag honom. Jag tycker han har varit världens mysigaste men också den som jag har haft svårast på ridskolan att få grepp om. Han är hetsig och pigg och vill om alla andra hela tiden och jag har mest fått kontrollera på att sitta och dra i honom känns det som. Men halvhalter asså.... heeela tiden.... då går det bättre. Och han är annorlunda än dom andra när man styr honom. Honom får man styra med händerna mot sina knän för han är otroligt känslig när man skänklar. Så för att komma till det bästa igår (som jag fortfarande är så lycklig för än idag) är att jag har hoppat HINDER med en stor häst för första gången i mitt liv! Inget högt men mellan 30-40 cm nånting. Och det var så kul!! Innan lektionen trodde jag att jag skulle både kräkas och skita ner mig på samma gång. Jag var så nervös! Men rackarns vilken adrenalinkick!! Dom första gångerna gick han över, men dom 2 sista hindrena fick jag honom att hoppa. Och efter det drog han i väg i galopp, haha! Över hela ridhuset susade vi förbi när alla andra fint travade på rad. Vilken horsepower han är! 3 gånger drog han iväg i galopp, MEN jag klarade det! Och jag satt kvar. =D
Fick dock asont i mitt knä under lektionen så jag fick hoppa den sista lektionen. Jag skulle ridit 2 på rad egentligen. Men lycklig ut i fingertopparna och värkande knä åkte jag hem med ett stort leénde!
Tänk att i höstas kunde jag inte ens trava i takt. Och nu hanterar jag traven och har hoppat hinder. Jag är så stolt över mig själv och så himla glad. Nu ska jag bara få grepp om galoppen. ;)

Inga kommentarer: