fredag 5 januari 2018

Start på ridskolan på BRK

Igår kickade jag och Rebecka igång på ridskolan i Bankeryd. Jag var så himla nervös men på ett härligt sätt. Jag kände liksom att jag äntligen hade tagit tag i min barndomsdröm. =)
När vi kom dit märkte vi rätt snabbt att... Ops... Vi har hamnat i en svårare grupp, då vi båda är mer åt nybörjarhållet. Det var både trav och galopp... Jag känner ändå att jag kan stanna kvar i den gruppen och komma ifatt, även om jag har väldigt mycket kvar att lära mig. Fick en fantastisk häst som hette Greg. Den största på ridskolan såklart, HAHA!
Rebecka fick hjälp av Peter (sån hjälte) hela tiden. Hon måste absolut byta grupp, tror jag, om hon ens ska våga fortsätta inom ridningen.
Men var KUL det är! Känner mig supertaggad att bara öva, öva, öva och bli bättre!
Längtar redan upp på hästryggen igen! Och vilken sjuk styrketräning det är för övrigt!
Min rumpa och mina lår har verkligen jobbat, HAHA!

Jag och Beckan efter lektionen 💖


Inga kommentarer: