onsdag 24 januari 2018

Premiär för att bli avkastad av häst, Yes.... Check!


När jag och Bella var ute och red senast fick jag känna på hur det är att ramla av en häst. Tidigare har tanken på det varit en mardrömsliknande tanke... Men... Det gick bra... Haha!
Bella skulle galoppera framför mig, då Bönan, som jag rider är lite väl pigg och kör gärna järnet när han går först. Men Bönan blev nog lite triggad av detta att Tvisse galopperade framför och skulle bestämt om. Varpå jag kommer bredvid Bella och Tvisse fort och Bönan börjar dumma sig mot Tvisse mitt i galoppen. Jag tappar balansen och ramlar framlänges över Bönans huvud. Och där ligger jag sen.... Och finaste Bönan bara tittar på mig... Han är så himla fin!
Jag slog i skinkan och fick lite ont i ryggen, men det gick faktiskt väldigt bra ändå...
Och Bella... Så bra som hon är sa bara: "Upp igen så kör vi en galopp till."
Och det gjorde vi... Den gången var jag först och det gick jättebra. Förövrigt skrattade vi mest hela vägen hem sen åt mitt icke-graciösa fall av hästen.. Haha!

I min kurs på ridskolan ska dom börja hoppa nästa vecka. Och där är jag verkligen inte redo! Så jag ska byta grupp till nästa vecka och börja nybörjargrupp istället. Det känns bra!

Inga kommentarer: