måndag 17 juli 2017

Kraftig nackspärr på barn


Jag har ju helt glömt att berätta om en läskig sak som hände för ca 1.5 vecka sen... 
Jag var på jobbet och Peter var hemma med barnen.
Rebecka hoppade upp på en gunga och svingade med huvudet och föll ihop på gräsmattan i skrikpanik. 
Hon kunde inte röra huvudet och bara gallskrek.
Peter lyfte upp henne i vår säng men allt blev bara värre... han ringde 1177 men det var sån kö. Han beslutade att ringa 112. 
I samma sekund som jag fick höra detta kom Lina och hälsade på mig på jobbet. 
Jag fick åka hem på en gång då jag fick panik och Lina som hade semester hoppade in sista timmen. 
När jag kom hem möttes jag av en förtvivlad och svettig tös som inte kunde röra huvudet en millimeter. Ambulansen kom strax därefter och efter en stund fick hon läggas på båren och åka ambulans till akuten. 
Väl där blev hon undersökt och de sa att ena nackmuskeln var sträckt ordentligt. Hon fick nån dunderkur av smärtlindring och började snart röra på sig och sjunga. Haha!
Men huvudet bara hängde!


En rejäl nackspärr... bara.... som tur var... 
Vi fick åka hem sent på kvällen och redan nästa dag var det bättre. Efter 4 dagar var hon nästan helt smärtfri.... 💗💗💗



Inga kommentarer: