tisdag 18 april 2017

Skitvirus och krupp

Vaknade av nåt konstigt ljud inatt... kände igen det på en gång! Krupp!
Hoppade ur sängen och mötte Becka i hallen. Hon hade skällhosta och det tjöt när hon andades. Hon var rädd och sa: Jag kan inte andas, mamma!
Snabbt in på rummet och snurra in oss i täcken och ut på altanen. Väl där satt hon mot mig i mitt knä, helt inrullade i gosiga täcken. Kruppbesvären försvann snabbt och vi gick in efter en kvart typ. Hon var skitvarm och hade då 39 grader.
Idag är hon hemma med den sjukaste mamman. Och hon är FULL av energi och säger att jag är den tråkigaste och dummaste mamman i världen!
Och hon har nog rätt....
Jag mår piss! Ögonen rinner konstant, feber och jag har nog snytit mig 40 gånger. Och jag har tappat alla smaklökar. Sån konstig upplevelse! Haha!

Dricker kaffe som typ smakar nåt varmt.... haha! 

Inga kommentarer: