måndag 26 januari 2015

Sjukt goda glutenfria bullar!!!


Sugen på glutenfria GODA bullar som INTE är torra?!!


Lillskruttan fick göra en egen..... ♡


...... med mycket kanel!! =)

Jag gjorde om ett glutenfritt recept på bullarna och gjorde så här:

Smält 100 g smör
Häll i 5 dl mjölk och värm till 45* 
Häll i 1 msk fiberhusk, 1 msk kardemumma,1 dl socker och 1 påse torrjäst för söta degar + ca 2 dl glutenfritt mjöl.
Rör ihop till en smet och låt den stå 10 min

Blanda ner  ca 7 dl mjölmix till och 1/2 tsk salt och låt jäsa 30 min

Baka ut och fyll med vad du gillar...
Jag valde smör, kardemumma, vanilj och socker.

Låt jäsa ytterligare 30 min

Pensla med ägg och strö över pärlsocker 

250 grader i 10 min 

=D 




1 kommentar:

Biljana sa...

Ser smarriga ut detta måste provas omgående!!
Kram/ Biljana