torsdag 9 november 2017

Vuxenacne 👎

Hatar mitt ansikte just nu! Blemmor och skit överallt!! Har suttit lĂ€nge nu och lĂ€st om detta. Jag visste redan innan att stress var en av faktorerna, men vuxenacne?? Visste inte ens att det fanns. I hela mitt liv har jag brottats med finnar.  Jag Ă€r Ă€ndĂ„ 31 Ă„r och ingen ungdom lĂ€ngre. Vuxenacne styrs av hormoner och gĂ„r över i klimakteriet!!! NEEEJ! Aldrig!! Dom ska bort nu. Jag fĂ„r panik!! VĂ€rst Ă€r pĂ„ kĂ€karna, kinderna och ner pĂ„ halsen...
Dom bĂ€sta tipsen jag fick nĂ€r jag lĂ€ste om det var att sluta stressa och hitta vĂ€lmĂ„ende. LĂ€ttare sagt Ă€n gjort... men Ă€ven att sluta pilla och klĂ€mma. NĂ„got jag har sjukt svĂ„rt för dĂ„ jag har pillsjuka! Även kosten kan göra det bĂ€ttre om man skippar socker och kolhydrater... =/

Inga kommentarer: