torsdag 8 maj 2014

Hjälp Minea!

Jag kan erkänna att jag och min familj lever väldigt knapert... Man blir inte rik på att vara egen företagare... 0:- i lön i 3 års tid och först nu i januari började jag ÄNTLGEN kunna plocka liiiite i lön! Och jag har verkligen lovat mig själv att när vi klättrar oss ur vår ekonomiska situation så ska jag verkligen börja hjälpa andra som behöver! Och nu SAMMA dag som min "lön" sitter på kontot så möts jag av vädjande om hjälp till denna underbart söta tjej vars familj behöver hjälp med just ekonomin för sin dotters skull. Jag satte in lite pengar på en gång! Många bäckar små...... Jag kopierar mammans text här nedan!
Snälla, var med och hjälp DU med! 




Tjejen ni ser på bilderna heter Minea & blir 2 år maj. hon har redan upplevt mer än många andra barn i samma ålder. i v.34 fick hon syrebrist i magen & plockades ut akut. ute i den nya världen drabbades hon av hjärnblödning & kramper. som ettåring kom beskedet. hon har cp-diplegi. det innebär att hon har ofrivilligt spända & stela ben. hon har ännu inte lärt sig gå & använder dagligen skenor. hon har dessutom både rullator & ståskal. hon behöver träna varenda dag & masseras varje kväll. (massage pga smärta & dålig sömn) hon har provat botox utan resultat. "nu återstår bara operation" har läkarna sagt. vi, hennes föräldrar visste att det fanns massor av andra saker hon kan prova innan, men att det inte betalas av landstinget. "molliidressen" tex. ("Mollii är skräddarsydd rehabilitering i form av ett klädesplagg med elektroterapi som programmeras efter individens behov" för mer info, gå in på http://inerventions.se/) vi var iväg & provade dressen igår 29/4. den var lite lång i armarna så om 5-6 mån kommer den passa trodde dom. istället prövade hon lösa elektroder, samma funktion fast betydligt krångligare. det gav verkligen resultat!! hon blev så avslappnad och fin i benen efteråt att hon utan problem kunde sitta i skräddarposition, vilket varit oerhört smärtsamt för henne innan. även blöjbytet var annorlunda. hon kändes som ett "vanligt" barn. det dressen skulle ge Minea är alltså ett lättare liv med mindre smärta, då vi inte tror på att "droga" henne inför natten, eller att fortsätta ge henne botox. dressen ger henne också större möjlighet till att lära sig gå, vilket skulle vara helt fantastiskt! finns det andra sätt än de medicinska så vill vi hellre ta del av dom.

vi gick därifrån & tanken om en insamling väcktes återigen till liv.
"börjar vi nu, kanske vi fått ihop pengarna om 6 mån då dressen är aktuell" den kostar alltså 48.000:- pengar vi varken har eller kan låna.
& som förälder vill man göra allt för sitt barn, därför startar vi insamlingen.

om/när vi nåt vårat mål stängs kontot ner. om det då fortfarande skulle komma in pengar skickas dom tillbaka till avsändaren.
ALLA bidrag mottages med öppna armar såklart, & varenda liten krona är betydelsefull för oss!

vi vill också tacka ALLA som engagerat sig & visat oss så mycket kärlek. orden räcker inte till! / Marielle & Christian

clearingnr : 9023
kontonummer : 45 864 37
bank : länsförsäkringar

efter förfrågningar om swish lägger jag nu ut mitt nummer så ni som vill kan swisha. märk överföringen med "Minea" så jag lätt kan föra över på hennes sparkonto. 072-2011770



Var med och hjälp Minea till ett bättre liv du med!

Inga kommentarer: