måndag 10 mars 2014

Gustav på vårdcentralen

Idag åkte jag ner med Gustav till vårdcentralen. Han skulle lämna blodprov
så de kan kolla hans blodfetter och sen ska vi till en ny läkare om
2 veckor som ska kolla på honom samt att vi ska få träffa en dietist!
Dom tycker att han väger för mycket!

De stack honom i fingret och tryckte ut nästan 4 rör (!!) med blod från hans finger.
Det sista röret var inte fullt för Gustav började skrika och fick jätteont i magen!
När vi skulle gå fick jag bära Gustav för han var så ledsen och hade så ont i magen..
Precis när jag gått ut med honom ur provtagningsrummet märkte jag att Gustav blev dålig.
Färgen på läpparna försvann, så jag satte ner honom på golvet, han kunde inte stå.
Jag sprang och hämtade vatten till honom och under tiden kom en äldre kvinna
och stack in huvudet till mig och sa att min pojk hade lagt sig på golvet..
Gustav låg där, mitt i korridoren helt kritvit i ansiktet....
Men helt borta var han inte så jag fick i honom lite vatten och som TUR var
hade jag packad med en banan som han fick äta på... Han kvicknade till
rätt snabbt efter det.... Sen åkte vi till Briljanten här i Habo och åt varsin fralla
och en Mer.... Det var jättemysigt!
Sen var Gustav sig själv igen....
Men så lik han är mig.... Jag svimmar ju nästan bara nån
pratar om blod eller dylikt. Usch!
Pluttis och jag äter frukost.... =)


1 kommentar:

Anna - mamma till två prinsessor och en prins sa...

Men usch så jobbigt! Jag var också där fast i eftermiddags men hade vi varit samtidigt så kunde jag hjälpt dig!
hoppas han är piggare nu!
Kram