söndag 19 maj 2013

Ny energi!

Jag har lääääänge gått och burit på mina mammakilon som enligt mig "Vägrat ge sig av" (trots att jag inte gjort något åt det) Konstigt va?!
Men nu har jag börjat dra ner på mjöl.... Typ bröd, pasta och sånt..... För det första blir jag så svullen och får ont i magen av det...... För det andra så har jag gått ner ca 2,5 kg på 2 veckor. =)
Äter mer grönsaker och kött istället..... Mitt sockerberoende har jag dock INTE blivit av med.... Sjukligt jobbigt det där!
Mammakilona som jag ville gå ner består av 4 kilo. Så jag är över halvvägs..... Lycklig!
Nu har jag köpt mig ett 10-kort på gymmet och Frida, mamma och jag tar lite promenader tillsammans.
Och jag mår så bra av detta! Stolt över mig själv!  Idag stod jag 30 min på crosstrainern och gick/joggade 3 km på rullbandet.... Inte mycket för många men för mig var de det! Helt genomsvett!

Idag har det varit en "tråkdag" och "gnälldag" om man tittar på de flestas Facebookuppdatering....
Men inte hemma här.... =)
Peter har jobbat och jag och barnen har bara haft det mysigt hemma hela dagen, vi har varit ute mycket (Trotsa regnet och lek i det, det är kul!!) Vi har även tittat på film och spelat spel tillsammans....

Skickar med en härlig bild som jag tog tidigare i veckan. Älskar våran baksida!




Inga kommentarer: