måndag 11 maj 2015

Bästa stödet i förskola och skola!

Min Gustav börjar skolan i höst. Och vi har hittills varit väldigt oroliga över detta då Gustav har koncentrationssvårigheter med mera. Idag var vi på överlämninsmöte och jag blev SÅ chockad (på ett positivt sätt) över vilket ENORM engagemang alla visar från skolan, fritids och förskolan i samband med överlämningen. Jag blir tårögd!!! ♡♡♡
När jag och Peter kom till mötet var vi 9 st där bara för Gustavs skull. Det var förskolechef, 2 st lärare, 2 st fritidspedagoger, 2 st specialpedagoger och vi..... och ALLA samtalar om hur vi ska hjälpas åt för att hjälpa Gustav att MÅ BRA och klara av skolmiljön.
Asså vilket engagemang!!!!
Då Gustav är särbegåvad och ligger minst 1,5 år över vad som är vanligt och är allergisk mot enkla uppgifter så blev det snabbt tal om att eventuellt hoppa över en klass. Men vi börjar i förskoleklass så får vi se hur det går....

Jag smälter inombords över all hjälp, värme, kärlek och stöd vi får.... ♡

Bästa förskolan ☆☆☆ SOLSTRÅLEN ☆☆☆

Inga kommentarer: